söndag 15 april 2012

Water taxi i Fort Lauderdale

Ett av det mysigaste man kan göra här i Fort Lauderdale tycker jag är att ta en vattentaxi och åka runt i några timmar och bara njuta. Om det är fint väder vill säga, annars är det väl inte så mysigt. Fort Lauderdale kallas för USA:s Venedig eftersom det är kanaler kors och tvärs genom hela staden. De grävdes ut för att man skulle kunna bygga bostäder här eftersom FL faktiskt ligger mitt i Everglades, Floridas träskmarker. Eller gjorde kanske man ska säga, nu finns här bara en massa enorma lyxhus och båtar som man bara kan drömma om.

Ett av alla fantastiska hus som också har en historia jag tyvärr inte minns nu. Vattentaxin fungerar nämligen också som en guidad tur och chauffören berättar vilka som bor eller har bott i huset och ibland små anekdoter. Här bor the rich and famous.

En vattentaxi. Det går att komma i med manuell rullstol på några av hållplatserna och personalen är väldigt hjälpsam och lyfter om det behövs.





Jag sitter ute till havs och bloggar om det här så tyvärr är det lite svårt att ladda upp bilder! Jag har massor av bilder men ni får nöja er med de här just nu. Man får en liten bild av hur det ser ut i alla fall.

Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar