söndag 15 april 2012

Bye bye Miami

Nu har vi lämnat Miami bakom oss och gett oss ut på öppet hav. Det känns lite i magen när jag tänker på att jag inte kommer att ha land i sikte på en hel vecka. Öppet hav så långt ögat når. Jag är ju otroligt rädd för vatten och havet skrämmer mig något fruktansvärt. Konstigt då att jag är så tokig i kryssningar! Men det är ju så underbart ombord på båtarna och när man kryssar utmed kusterna är allt perfekt. Lite läskigt blir det när man kommer ut på öppet hav, det blir mörkt ute och båten gungar. Då drar jag för gardinerna och låtsas att jag är någon annan stans. Jag antar att rädslan ligger i att jag sett för många skrämmande filmer om havet, Hajen och Titanic till exempel. Jag fick faktiskt höra av en dam på båten idag att det är 100-års jubileum sedan Titanic sjönk mitt ute i Atlanten och det känns ju inte bättre att höra talas om. Men nu har vi kring 25 grader ute så några isberg ska vi nog inte stöta på J
Det första intrycket av Epic är helt fantastiskt! Vi känner båda att det här kommer att bli en klar favorit och att det absolut inte är sista gången vi åker med Epic! Fartyget är modernt och fint, maten var väldigt god, trevlig personal och hytten är fantastisk! Allt fungerar bra och vi har aldrig sett en hytt eller ett hotellrum som är så bra anpassat! Jag kommer att visa er bilder på allt senare. Underhållningen går ju heller inte av för hackor. Imorgon kväll ska vi se Blue Man Group!
Godnatt allesammans!
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar