fredag 13 april 2012

TUIFly Nordic

Första gången i mitt liv, vad jag vet, som jag flyger charterflyg. Vi uppgraderade våra biljetter till Premium vilket medförde vissa förmåner. Det visade sig inte vara så speciellt men jag är otroligt glad att vi gjorde det! Om ni åker med TUIFly så uppgradera, det är värt det! Det du får är ungefär det som ingår på de flesta andra vanliga långflygningar, full tillgång till nöjen i egen skärm, gratis dryck och meny med två rätter att välja mellan. Dessutom fick vi extra mycket benutrymme vilket var mycket värt bara det! Jag tycker att flygningen var väldigt bra måste jag säga. Tiden fördrevs med Battleship, två bra filmer, mycket mat och lite sömn. Tyvärr hade de missat att jag beställt glutenfri mat vilket jag blev väldigt sur för till en början, men det visade sig att jag kunde äta ganska mycket ändå som tur var! Att det var charter märktes på hur personalen på flyget informerade, de var många äldre och många som inte var så resvana på flyget och informationen var väldigt tydlig. Vi hade också flera representanter från Wondercruises på flyget som svarade på frågor och eskorterade oss alla genom flygplatsens alla kontroller och fram till bussar och taxi. Piloten berättade lite då och då var vi befann oss och bad oss att titta ut på sevärda platser vi flög över. Tyvärr satt vi i mitten och såg ingenting genom fönstren... Tråkigt eftersom vi missade både Vatnajökull på Island, Grönland och utsikten över Manhattan. Rackarns skulle man kunna säga!

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar