fredag 13 april 2012

På plats i Fort Lauderdale, Sheraton Beach Resort


Här har ni vår utsikt från hotellfönstren. Fantastisk skulle man kunna säga :)

Hotellrummet som är väldigt stort och fint. Sängarna är underbara kan jag meddela!

 Då kommer vi till det negativa då, det enda negativa vi hittat än så länge tror jag. Rummet, utsikten och poolen är bra men badrummet... Badrummet i sig är väldigt stort med många handtag men så är det såklart badkar. Det var samma sak förra året när vi bodde här på Hilton, vi fick badkar på rummet då med. Den gången hade vi iaf möjlighet att byta och efter två byten fick vi tillslut en dusch som man kunde rulla in i, en så kallad roll-in shower. Vi lärde oss läxan och denna gång skrev vi in i bokningen att vi måste ha en roll-in shower. Det står preciserat och jag vet att Sofie har jobbat med det här när hon bokade och ändå säger de nu när jag klagar att de inte har några sådana duschar på hela hotellet! Bara badkar! Kunde de inte ha kläckt ur sig det lite tidigare kanske? Nu har vi iaf lyckats få tag på den enda duschstolen de hade så kanske att det ska gå att duscha idag. Undrar hur det går för alla andra eftersom jag vet att det är minst fyra som sitter i rullstol här på hotellet just nu. I Sverige är aldrig det här ett problem när man bokar handikapprum, men i USA har det visat sig vara ett problem varje gång!

Poolen med havsutsikt var väldigt fin.

Vi möttes av en man som jobbade på hotellet och han visade oss deras egen strandrullstol som vi gärna fick låna när vi ville. Han skulle hjälpa oss så det var bara att komma och säga till. Väldigt bra tycker jag även om vi inte har utnyttjat den servicen än.

Nu ska vi sova så att vi förhoppningsvis vaknar utvilade till frukosten imorgon! Ha det bra allesammans!

Lotta

1 kommentar:

  1. Det ser ju jättefint ut. Har oxå varit i F.L men vi bodde inte lika fint. Passa på att gå till Hooters :) Det var roligt och jag ångrar att jag inte köpte en tröja. Njut av resan. Många kramar!!

    SvaraRadera