onsdag 14 mars 2012

Thaiboxning på Patong boxing stadium


Thaiboxningsgala i Patong! Spännande och fantastiskt skoj! Ska man gå på en Thaiboxningsgala borde man ju passa på när man är i Thailand. Patong boxing stadium hade ca 400 ringsidestolar och lokalen rymmer ca 1000 personer. Det är en skräckblandad förtjusning med Thaiboxning. Samtidigt som jag tyckte att det var lite otäckt och olustigt var det fascinerande och jag blev helt tagen av stämningen på arenan. Thaiboxningsklubbarna försöker få så många olika nationaliteter som möjligt att tävla. Så även den här kvällen, som innehöll boxare från Ryssland, Frankrike, Australien, Sverige, Japan och Thailand. För oss var det lite speciellt och anledningen till att vi gick den här kvällen var att barnens pappa skulle gå upp i sin första match. Tyvärr så förlorade han men bättre lycka nästa gång!

 Den här kvällen skulle han som av många ses som världens bäste thaiboxare komma hit. Han är thailändare och heter Buakaw. Man hade höjt biljettpriserna med 1000 bath till 2500 bath. Men den store Buakaw behagade inte dyka upp. Vi fick ingen riktigt bra förklaring till varför han inte kom, men kvällen var så spännande och bra ändå så han är förlåten.
När det gäller ordning och organisation så är faktiskt thailändarna riktigt dåliga.Allt är struligt fast man bokat i förväg men de ordnar alltid (ta i trä...) problemen på plats och gör det bästa av situationen. Men för mig är allt ovisst in i det sista.
Jaja, den här kvällen gav mig i alla fall så mycket mersmak att jag köpte en ny biljett till en ny gala och gick veckan efter också :)
Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar