söndag 26 februari 2012

Djuphavsfiske

Så var det min tur att äntligen få göra en djuphavsfisketur. Vi bokar alla våra utflykter med Golden Sea Tours och så även denna. Man hämtade upp oss på hotellet redan 07:30 och körde ner till hamnen i Chalong där fiskebåten väntade.
Vi var sex förväntansfulla, jag, brorsan fyra fransmän och tre besättningsmän.
Jaa dagens största fisk drog fransmannen upp.
Mitt enda napp. Jag är ingen mästerfiskare men det var kul ändå.

Det var en mysig båt. Fiskebåten var som väntat inte anpassad eller så men ganska öppna ytor så jag kunde rulla runt lite i alla fall. Det fanns en hytt där vi fick skydda oss mot solen men där gick inte rullstolen in. men det fanns en annan plats med skugga till mig.

Fångsten. Inget att hurra över kanske... Hade hoppats på några betydligt större men det var en härlig dag ute på havet med trevligt sällskap. Det är fem tonfiskar, en röd spretig sak och en liten brun som
såg gammal och sjuk ut.
Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar