onsdag 30 mars 2016

St Marteen 2015

Det sista stoppet på kryssningen och jag tror att alla var överens om att det även var det bästa! Jag och barnen, mamma och syster med familj bokade en snorklingsutflykt här. Jag älskar att snorkla och hade det som ett mål den här resan. Vi åkte katamaran, hur mysigt som helst, en bra bit till stället där vi skulle snorkla. Katamaranen parkerade långt ifrån själva stället så vi fick simma dit. Det var lite blåsigt och vågorna var ganska höga så lite läskigt var det. Som tur hade vi flytvästar och jag, Zelda, Emma och Juno fick lift av en snäll kille i gummibåt. Utan den hjälpen hade vi garanterat inte hunnit fram till platsen innan det var dags att åka därifrån... Det var inte jättemycket roliga fiskar där med absolut godkänt. Det låg dessutom en gammal helikopter på botten så det var ju lite spännande.

Efter utflykten tog vi allihop en vattentaxi in till centrum och promenerade där bland restaurangerna och butikerna vid stranden. Den här ön som är europeisk ( Halva fransk och halva holländsk) var så mycket mer uppstyrd och finare än de andra vi besökt. Rikare helt enkelt och därmed inte lika genuin som de andra. Men vi trivdes här, detta är ett ställe man kan åka på semester till! Den enda av öarna som jag skulle vilja stanna en längre tid på, förutom Barbados kanske.

Vi stannade och badade på en strand efter snorklingen.










Vattentaxi

Ödlor speciellt leguaner fanns det massor av både här och på de andra öarna.

Lotta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar