torsdag 23 april 2015

Barcelona Oktober-13

Jag tänkte blåsa liv i den här bloggen igen och hittade flera opublicerade inlägg som det är på tiden att jag delar med mig av.
 
Innan vi åkte ut på en av våra kryssningar var vi ett par dygn i Barcelona. Jag och Tindra hade varit där förut men för Marcus och Zelda var det nytt. Barcelona är en bra stad att ta sig fram med rullstol i med egna rullstolsvägar på vissa ställen. Vissa delar är dock lite svårare eftersom det är en gammal stad med i stort är det inga problem att resa hit med rullstol.
Vi bodde centralt nära La Ramblas och tyvärr råkade vi ut för ett missöde den första kvällen som gjorde att helhetsintrycket av Barcelona blev lite negativt för Marcus och Zelda. De blev nämligen matförgiftade. Vi kom fram sent trötta och hungriga och tog en liten restaurang på La Ramblas som låg nära hotellet. Maten kändes inte fräsch och mitt i natten vaknade jag av att Zelda kräktes ner sin säng. Marcus vaknade och var väldigt dålig i magen så den natten fick vi inte mycket sömn vilket gjorde att dagen efter som var den enda heldagen vi hade i Barcelona blev lite seg och nedstämd.
Så vi får göra ett nytt försök med staden en annan gång!
 















Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar