måndag 12 augusti 2013

SAS - Scandinavian Airline

 
 
Vi flög både till och från Rom med SAS. Jag vet egentligen inte vad man ska säga om SAS. Det är inte ett av de bättre flygbolagen enligt mitt tycke men det är bekvämt att det är svenskt med svenskspråkig personal. Speciellt när man reser med rullstol och alla komplikationer som kan uppstå i samband med det. Annars är det ingen vidare service tycker jag och man får inget gratis, allt måste köpas ombord. Deras meny var inte bra heller för mig som är glutenallergiker. Det är det oftast inte någonstans, men eftersom resan inte är så väldigt lång går det inte att förbeställa någon specialmat utan man får handla från deras vanliga meny. Men för det första finns det inte så mycket att välja mellan på Europaflygningarna och för det andra är det man kan välja mest smörgåsar. Det enda jag som glutenallergiker brukar kunna äta är chipsen och även det är en chansning eftersom det står på paketen att de kan innehålla spår av gluten. Att man är väldigt hungrig gör såklart att humöret inte är på topp och resan i sig blir negativ så det påverkade nog mitt omdöme en del. Kan säga att på flygplatserna är samma problem så det är inte så enkelt att hitta något som inte är godis att köpa med sig till planet heller.
 

Lotta

 

2 kommentarer:

  1. Jag är inte så förtjust i SAS. Trångt, dålig service och dyra tråkiga mackor... Flyger gärna KLM till exempel.

    SvaraRadera
  2. Klm och Delta är bäst i klassen tycker vi. Air France har vi också flugit en del med och dom är stabila. Inget fel på servicen alls.

    SvaraRadera