lördag 10 augusti 2013

Dubai

I november var jag iväg på en tjejresa till den fantastiska staden Dubai! Det blev fort ett av mina favoritresmål. Jag åkte med min syster Emma, svägerskan Therese och kompisen Emma. Vi bodde i en privat lägenhet i Dubai Marina och läget var verkligen perfekt! Nära till stranden, restauranger och shoppingstråk. Det är lätt att ta sig runt i Dubai och taxi och skytrain kostar nästan ingenting och finns tillgängligt överallt. De flesta stora attraktionerna ligger utefter skytrainlinjerna och är lätta att ta sig till. Dubai har verkligen allt i min smak och det är en otroligt ren och fin stad! Gatorna var rena, inget skräp syntes till någonstans och inget klotter. Allt underhålls väldigt bra. Jag som har handikappanpassningsögonen med mig överallt kan också säga att det är en väldigt enkel stad att åka till med rullstol. Allt är platt och fint och allt går att nå med ramper.








Vi gjorde en massa skoj men det tillägnar jag egna inlägg :)
 

Lotta



2 kommentarer:

  1. Vi har hört mycket positivt om Dubai tidigare, och detta bekräftar ju bara det! Dit åker vi gärna om vi får möjlighet någon gång!

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag absolut att ni ska göra! Norwegian flyger billigt :)

    SvaraRadera